Infiltracja- ile filtra dla skutecznej ochrony anty UV?

Mały zestaw filtrów, który nabyłam ostatnimi czasy na sezon wiosna lato. Pewnie jeszcze kilka się pojawi (2 już w drodze), a już mam swoich faworytów i antybohaterów.

IMG_9200

Dzisiaj chce jednak zwrócić uwagę na to co najważniejsze w ochronie antyUV, a bardzo często marginalizowane. Tak, to ilość nakładanego filtra. By uzyskać deklarowaną przez producenta ochronę musimy przestrzegać tej zasady, nie ma innej opcji.

Sama używam naprawdę sporo filtrów i wiem, ze nawet jeśli cos ma najbardziej przyjazny i bezpieczny sklad, ale zastyga na twarzy białą, ciężką, tłustą szpachlą zwyczajnie nie będę tego używać. Wy pewnie też nie?

Jeśli pamiętacie wskazówki Basi Kwiatkowskiej (mojej pielęgnacyjnej guru od lat i autorki książki o azjatyckiej pielęgnacji, którą zresztą już nabyłam, jupi)  z prechistorycznego forum Biochemia Urody wiecie, że generalne zalecenie to tzw. 1/2łyżeczki na twarz i szyję (ta łyżeczka to amerykańska miara dawkowania leków itp.). No więc wychodzi na to, ze to 2mg na kazdy cm2 skóry. Ta łyżeczka to 5ml (1tsp=5ml), wiec na twarz i szyję to 2,5ml. Na samą twarz Ok 1,5-1,8ml.

Żeby sobie sprawdzić ile to faktycznie jest te 1,5-18ml na samą twarz, zajrxyjcie do szuflady z próbkami- to ten rzadki moment kiedy naprawdę się przydadzą 😉 No więc, szukamy 2 szt po 1ml i wyciskamy na dłoń 😀

Dużo, co? To na foto to 2ml, my mamy nałożyć 1,8ml czyli naprawdę niewiele mniej… Jeszcze jeden przelicznik działający na moją wyobraźnie to proste (Hahaha, No Ok, użyłam kalkulatora 😜😂✌️) przeliczenie, że 30ml krem z filtrem powinnismy zużyć w Ok 3tyg, lub nawet szybciej biorąc pod uwagę reaplikacje… Niezłe wyzwanie, co 😉

No właśnie. Dla tego lubię azjatyckie formuły. Tam najłatwiej mi znaleźć coś, czego faktycznie będę w stanie używać. Przez lata dzielnie kupowałam apteczne filtry, podejmowałam heroiczny niemal wysiłek przy każdej aplikacji, by porzucic każdy z nich mniej więcej w połowie tubki… i lecieć do apteki po kolejny równie beznadziejny :/ Mega strata kasy, czasu i energii. Azjatycki rynek jest wymagający jeśli chodzi o filtry, to w końcu podstawa pielęgnacji anty aging. Tam zdecydowanie łatwiej trafić w 10kę.

Mozna znaleźć filtry dobre i jednocześnie tanie, co przy ilości, którą powinysmy zużywac robi różnicę.

No i kolejna kluczowa sprawa. Reaplikacja.

Ostatnimi czasy często chodzę bez makijażu więc jest wyjątkowo łatwa. A co kiedy już się pomaluje? Wtedy zdaję się na podkłady w poduszce z wysokim filtrem. Wynalazek wszechczasów ❤️ Oprócz poprawienia makijażu aplikuje filtr, No magia ❤️ (pamiętajcie jednak, ze tu warstewka jest cienka i nie osiągnie więc pewnie pełnej ochrony, jaka deklarowana jest na pudełku)

IOPE to matka wszystkich poduch. Taki klasyk nad klasyki. SPF 50+/PA+++ Kocham ❤️

Jeśli wolicie klasyczne pudrowe wykończenie makijażu, zawsze można sięgnąć po sypki puder z filtrami UV, np. Sunięcie SPF 30 od Lierac. Tu reaplikacja tez jest mega łatwa, choć nada się raczej dla ciemniejszych karnacji. Dla mnie 1ka była sporo za ciemna do tego z wyraźnym pomarańczowym tonem (z tego co wiem mają tylko 2 odcienie).

IMG_9359

Pudry/podkłady mineralne teoretycznie też mają filtry… teoretycznie, bo jest z nimi mały kłopot. Sama lubię czyste minerały do makijażu(choc przez ostatni rok nie użyłam chyba ani razu), ale używam tylko na wieczorne lub bezsłoneczne wyjścia (np. do pracy, kiedy muszę spędzić prawie cały dzień w autentycznej piwnicy bez okien bez światła led i jarzeniówek itp.) i wtedy, kiedy moja cera staje się problematyczna. No i stricte jako makijaż, bo są mocno kontrowersyjne jako ochrona Anty UV. Dlaczego? Titanium dioxide jest przecież sam w sobie filtrem i wydawałoby się to super opcja. Niekoniecznie. Tego rodzaju filtr bez silikonowej otoczki, wystawiony na promieniowanie UV, może łatwo stać się oksydantem. Nie zgłębiałam tematu czystych minerałów w interakcji z UV, bo od jakichś 4lat moim sercem władają poduszki, ale te wątpliwości mocno mnie studzą.

Podzielcie się swoimi filtrowymi ulubieńcami. Polećcie mi coś 🙂 Mam głód czegoś super fajnego filtrowego 😜😂😅✌️

Peace, Love & Sun Screen ✌️😘❤️

a Ty, jak myślisz?

