W pogoni z nieskazitelną skórą

W pielęgnacji uwielbiam wszystko to co może mi dać czystą, jasną i nieskazitelną skórę. Dziś pokażę Wam maseczki, których ostatnio używam. Obietnice producentów są tu proste, w obu przypadkach to jasna, promienna skóra bez skazy…

RODIAL WHITE BRIGHTENING MASK

Rodial WHITE BRIGHTENING MASK

Declēor Aroma White C+ Intense Brightening Mask

Declēor Aroma White C+ Intense Brightening Mask

Ocena skuteczności masek jest o tyle trudna, że są one dopełnieniem pielęgnacji i dla mnie niemożliwym jest wyrwanie ich z tego kontekstu. Nie robię testów in vivo a po prostu dbam o swoją skórę, więc nie będzie tu obiektywnych i miarodajnych ocen, a jedynie subiektywne wrażenie.

Najpierw Rodial WHITE BRIGHTENING MASK

W składzie mamy min.:

kwas azelainowy- składnik, który po prostu uwielbiam! Po pierwsze rozjaśnia przebarwienia i zwalcza zmiany pigmentacyjne, dodatkowo jest silnie przeciwzapalny i antybakteryjny, a do tego bardzo łagodny i można go stosować nawet w sezonie letnim (nie podnosi wrażliwości na promieniowanie UV), niezastąpiony dla osób zmagających się z trądzikiem różowatym.

kwas glikolowy- kwas AHA o najmniejszej cząsteczce, a więc silnie penetrujący (uwaga: może podrażniać cerę wrażliwą i naczynkową), odmładza skórę przez wzmaganie produkcji włókien kolagenu, zwalcza drobne linie, spłyca blizny i świetnie reguluje proces rogowacenia. Ma same zalety… ale nie dla wrażliwców i naczynkowców… więc akurat za nim nie przepadam.

kwas mlekowy- najłagodniejszy z kwasów AHA (które generalnie nie są pole cane do cery naczynkowej!)  Poprawia barierę skóry wzmagając produkcję ceramidów, jest dobrym nawilżaczem, rozjaśnia różnego typu plamy pigmentacyjne i przebarwienia i stymuluje odnowę komórkową. Są badania, które donoszą, że działa skuteczniej od kwasu glikolowego!

Do tego mnogości ekstraktów roślinnych (min. granat, winorośl właściwa, passiflora i ananas) i masło shea. Dla dociekliwych pełen skład poniżej;)

Rodial WHITE BRIGHTENING MASK INCI

Rodial WHITE BRIGHTENING MASK INCI

Jak się sprawdziła? O ile nie przepadam za maskami kremowymi ta sprawdziła się nawet ok. Zaraz po nałożeniu odczuwam delikatne szczypanie-mrowienie, które zrzucam na karb obecności kwasu glikolowego w składzie. Przy pierwszym użyciu zmyłam prawie natychmiast w obawie przed podrażnieniem, ale nic takiego się nie zaobserwowałam. Kolejny raz zebrałam się na odwagę zostawić ją na zalecane 10min;D Skóra była wyraźnie odświeżona i oczyszczona, ani śladu podrażnienia. Używałam właśnie jako taki mocniejszy peeling kwasowy i to zadanie maska spełniała znakomicie:) Gdyby nie całą masa innych do wypróbowania zostałaby ze mną na dłużej:)

Declēor Aroma White C+ Intense Brightening Mask

źródło: materiały producenta

źródło: materiały producenta

Forma maski typu sheet bardziej mi odpowiada, więc ta już na wstępie zapunktowała. Producent mami nas jakimś magicznym składnikiem o nazwie ‚White Focus”. Dodatkowo mamy eskstrakty roślinne i witaminę C!

Pełny skład poniżej. Wygląda on nieco biednie… ale nie jestem jakimś mega fachowym czytaczem składów i może tajemniczy ‚White Focus’ gdzieś tam jest;D

Ze składników, które lubię jest tu witamina C- dla mnie najważneijesz jest to, że to jedne z niewilu składników o naprawdę klinicznie udowowdnionej skuteczności przeciwstarzeniowej… w przeciwieństwie do ‚White Focus’ czymoklwiek by był… Poza tym wit. C jest niezastąpiona w pielęgnacji cery naczynkowej i z Rosacea, jako składnik przeciwzapalny i poprawiający gojenie. Rzucam się jak wariatka na wszystkie kosmetyki z witaminą C, bo uwielbiam ten efekt rozświetlenia, który daje.

INCI Declēor Aroma White C+ Intense Brightening Mask dla ciekawskich;D

INCI Declēor Aroma White C+ Intense Brightening Mask dla ciekawskich;D

Na rynku jest tyle fajnych i dużo tańszych kosmetyków z wit. C, że do tej maski nie zamierzam wracać. Nie widziałam żadnych efektów, za które mogłabym ją polubić.

Macie jakichś swoich rozświetlająco- rozjaśniających ulubieńców? 🙂

13 responses to “W pogoni z nieskazitelną skórą

      • Też jestem bledziochem i raczej sztucznie nie przyciemniam skóry, poza letnim makijażem i próbeczką Thalgo którą chciałam wypróbować. Byłam nad morzem i tak się przywiązałam do swojej opalenizny że żal mi ją tak szybko stracić.Jednak mimo to sięgnę później po kosmetyk wit C bo chcę rozjaśnić też stare przebarwienia. 🙂

  1. oj ta maseczka Rodial przydałaby mi się, wprost idealna dla mojej cery, już nawet szukałam jej w necie, trochę droga, ale to połączenie kwasów i efekt działania kusi mnie strasznie, dzięki tobie dowiedziałam się o tej marce:)

    • Ja w ogóle lubię kosmetyki Rodial’a:) Jakość jest naprawdę wysoka i wiesz za co płacisz. Zresztą w tym przypadku cenę rekompensuje wydajność- mimo, że ja mam tendencję do przesady i zużywania kosmetyków ‚na raz’, to ta maska ma taką żelową konsystencję, która w zetknięciu ze skórą robi się dość ‚wodnista’, więc nakładasz naprawdę cienką warstwą bo grubsza by zwyczajnie spływała.

    • Ja też lubię swój odcień skóry i chcę żeby się prezentował jak najlepiej i był świetlisty- bo jasna i jednocześnie ziemista skóra mnie nie urządza:) Żadna z tych masek nie wybiela, ale po prostu ‚odświeżają’ skórę pokazując młodsze jej warstwy- chociaż pewnie efekt ‚wybielenia’ mogłyby zobaczyć dziewczyny opalone.

  2. podoba mi się maska Rodial, świetny skład, moje ulubione kwasy hi hi, ja rozjaśniałam się serum Azelac-Ru z Sesdermy, teraz mam mleczko Eisenberga linia Pure White, które tez ma działanie rozjaśniające 🙂

  3. Dobre kosmetyki i sam trend, ale niszowy. Nie oszukujmy się, Polki ciągle uwielbiają wyglądać jak skwary-solary. Ja na razie próbuję Ziaji med na przebarwienia 🙂

  4. Witam ja się może wypowiem, jako mężczyzna. Lubię, kiedy kobieta ma gładkie ciało i zadbane naprawdę, wtedy aż chce się spojrzeć, na taką panią. Szczególnie, kiedy patrzę na kobietę to najpierw spoglądam na twarz, ponieważ po tej części ciała widać, czy kobieta dba o siebie, czy nie.

a Ty, jak myślisz?

