W poszukiwaniu wit.C… AnneMarie Börlind, Energie Double Fleur d`Oranger- dwufazowy koncentrat rewitalizujący

Przeglądając oferty ekosklepów w poszukiwaniu produktów dzieciowych i okołodzieciowych natykam się na różne kosmetyczne eko-cuda, które nie wiadomo jak lądują w moim koszyku… tym razem, powód był wyjątkowo niedorzeczny, a mianowicie brakowało kilku złotych do darmowej wysyłki;) Nie zastanawiałam się długo, bo koncentrat jest naprawdę tani, a ja do czasu do czasu lubię sięgnąć po jakiś naturalny kosmetyk więc decyzje gładko zapadały w mojej głowie prowadząc do nieuchronnej katastrofy…

Przytoczę Wam opis producenta, który wyjaśni ki diabeł mnie podkusił, a więc:

„Szczególna porcja witamin: ekstrakt z sycylijskich czerwonych pomarańczy stymuluje tworzenie się kolagenu i dostarcza intensywnie wilgoci, która utrzymuje się w skórze przez dłuższy czas. Specjalny koktajl witaminowy o dużej zawartości witaminy C chroni przed wolnymi rodnikami i opóźnia starzenie się skóry. Kosmetyk ma miły, orzeźwiający zapach świeżych kwiatów pomarańczy. Idealnie nadaje się również jako podkład pod makijaż. Głównym składnikiem jest naturalna witamina C pozyskiwana z kwiatów czerwonych pomarańczy. AnneMarie Börlind oferuje naturę w czystej postaci: oprócz wyciągu z kwiatów pomarańczy emulsja zawiera olejek z karotki. który dostarcza energii i nawilża. Witamina C działa wzmacniająco na włókna kolagenowe, olejek z karotki zmiękcza skórę. Powoduje, że skóra promienieje i połyskuje latem, zwłaszcza, jeśli ktoś jest opalony. Nadaje skórze blask, ale również chroni przed wolnymi rodnikami. Zapewnia dodatkową ochronę zimą i szybko się wchłania. Nie zawiera emulgatora i środków zapachowych. Wyczuwalny zapach jest zapachem naturalnym.W górach koncentrat dwufazowy idealnie nadaje się pod krem przeciwsłoneczny, jako pierwsza warstwa ochronna. Ponieważ nie jest to ester witaminy C, nie reaguje w słońcu. Tak więc nie uczula.”

blablabla…

AnneMarie Börlind, Energie Double Fleur d`Oranger-koncentrat 15ml wygląda tak

AnneMarie Börlind, Energie Double Fleur d`Oranger-koncentrat 15ml wygląda tak

INCI: Aqua (Water), Tricaprylin Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seedoil, Alcohol, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Sodium Pca, Betaine, Glycerin, Tocopheryl Acetate, Daucus Carota Sativa (Carot) Root Extract, Glycine Soja (Soybean) Oil, Beta Vulgaris (Beet) Root Extract, Bisabolol, Glycine Sodium Ascorbyl Phosphate, Limonene, Allantoin, Aroma (Fragrance), Xanthan Gum, Benzyl Benzoate, Panthenol, Tocopherol, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Extract, Olus, Shellac, Ascorbyl Palmitate, Geraniol, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Flowerwater, Ascorbic Acid, Citric Acid, Benzyl Alcohol.

Na ręku wygląda dość śmiesznie, bo momentalnie po wstrząśnięciu się z powrotem rozwarstwia, co mi jednak zupełnie nie przeszkadza, a naprawdę lubię wszelkie olejkowe mazidła.

Sięgnęłam po ten koncentrat z myślą o wit. C w nim zawartej, ale chyba potraktowałam opis producenta zbyt serio i nie sprawdziłam składu… a w nim Ascorbyl Palmitate gdzieś pod koniec i Ascorbic Acid jako 3ci od końca… trochę słabo, no ale trudno- ciągle miałam nadzieję, że coś z tego będzie szczególnie, że koncentrat pachnie zniewalająco pomarańczami i kwiatami pomarańczy- energizująca aromaterapia zapewniona;D

I przez ten zapach na pewno zużyłabym do końca, nawet gdyby niczego szczególnego nie robił, ale niestety wywołał bardzo poważny wysyp nieprzyjaciół, a to go dyskwalifikuje… używam teraz na szyję, dekolt i dłonie- tam mi krzywdy nie robi i mogę się rozkoszować zapachem do woli;)

Może u osób z suchą skórą sprawdził by się lepiej, bo naprawdę fajnie zmiękczał skórę i zostawiał taka aksamitną w dotyku- czuję, że to zasługa oleju jojoba, choć jego zawartość uśpiła moją czujność (pomyślałam, że nie będzie zapychać…). Myślę też, że będzie ładnie podkreślał opaleniznę- ten olejek z karotki działa tak delikatnie brązująco i rozświetlająco. Koncentrat Anne Marie Börlind zupełnie się dla mnie nie nadaje, więc nie pozostaje mi nic innego jak dalej szukać czegoś ciekawego z wit.C ;P

4 responses to “W poszukiwaniu wit.C… AnneMarie Börlind, Energie Double Fleur d`Oranger- dwufazowy koncentrat rewitalizujący

  1. Znam go 😉 Choć mi sie średnio jego działanie i zapach podobały. Ja miałam wrażenie, ze nic nie robi. O jakimś cudzie z witamina C pisała wczoraj Marta Ś. Na Geometry Of Nature wiec moze tam zajrzyj 😉

    • Wiesz co, ja bym była szczerze zachwycona gdyby nic nie robił;P Powoli dopiero doprowadzam buzię do porządku po draniu… Dzięki za cynk, już idę czytać o tym cudzie 😀

a Ty, jak myślisz?

