Krokosz barwierski przeciw zaskórnikom i zmarszczkom?

Tajemnica oleju z Krokosza barwierskiego kryje się w wysokiej zawartości oleju linolenowego, czyli rodzaju kwasu omega-3 podobnego do zwierzęcych DHA i EPA, co więcej ludziki organizm przekształca kwas linolenowy w DHA i EPA właśnie.

Po raz kolejny to co mamy na talerzu zdecyduje o tym jak się zestarzejemy. Dieta bogata w kwas linolenowy i dadatkowo przeciwutleniacze to klucz do młodo wyglądającej, elastycznej skóry! Warto o tym pomyśleć przygotowując dobrą sałatkę, obficie podlaną olejem krokoszowym:)

Olej z Krokosza Barwierskiego

Olej z Krokosza Barwierskiego

Olej z Krokosza barwirskiego używany na skórę bardzo dobrze nawilża, a właściwie świetnie ‚zamyka’ wilgoć w skórze podnosząc jej nawodnienie i zapewniając zdrowy blask. Więc warto nanieść trochę na krem nawilżający, serum lub na skórę spryskaną dobrą wodą termalną (np. Uriage, która jest izotoniczna).

A teraz gwóźdź programu- zwalczanie zaskórników:) Wyniki badań opublikowane w Clinical Experimental Dermatology pokazują, że aplikowanie kwasu linolenowego przez miesiąc zmniejszyło ilość i wielkość zaskórników!  A olej z krokosza barwierskiego jest jednym z lepszych i zarazem tańszych jego źródeł! Kwas linolenowy będzie ‚rozrzedzał’ sebum zmniejszając tendencję do blokowania porów. Tak więc olej z krokosza nie dość, że jest niekomedogenny (o czym pisałm: tu) to jeszcze zwalcza zaskórniki- doskonałość dużej klasy:) Niezastąpiony w olejowych mieszankach oczyszczających- w mojej jest zawsze:)

Dodatkowym bonusem kosmetycznych zastosowań Krokosza jest jego działanie osłabiające mieszki włosowe i pomagające w walce z niechcianym owłosieniem (popularne w tradycji indyjskiej i bliskowschodniej)!

7 responses to “Krokosz barwierski przeciw zaskórnikom i zmarszczkom?

  1. Miałam z nim do czynienia jedynie w czystej postaci, kupowałam na ZSK ale jakoś nie dostrzegłam specjalnych efektów. Za to za sprawą Twojej notki poszukam z innej firmy.

    • Ja w ogóle uwielbiam oleje w pielęgnacji i mam poczucie, że dużo mogą zaoferować, ale jednocześnie bardzo ważne jest ich źródło- z ZSK nie pamiętam problemów, ale czasem jednak oleje z innych sklepów z półproduktami mają dziwne i niepokojąco odbiegające od oryginalnych zapachy. Sklepy czasem się tłumaczą, że produkt naturalny, że pora zbiorów itp., a ja mam wrażenie, że to jednak kwestia jakości surowca, który pewnie kupili okazyjnie… więc zaczęłam się zastanawiać na ile te półprodukty podlegają kontroli i w jakim zakresie. No tak czy inaczej krokoszowiec bardzo lubię i polecam:D

      • Niestety ale masz rację…. Coraz więcej miejsc kombinuje, a źródło podchodzenia jest bardzo ważne. Prosty przykład to olej arganowy, skąd bierze się tyle rozbieżnych opinii? Głównie dlatego, że całe gro osób kupuje w sumie nie wiadomo co… Niektóre oleje muszą odpowiednio kosztować.
        Ostatnio przekonałam się, że chyba ostatni raz robię zakupy w Mazidłach, a poszło o olej śliwkowy.
        Coraz częściej rozglądam się za olejami z innych źródeł, tak by ominąć sklepy z półproduktami. Wolę opakowanie oryginalne lub jasno określone źródło pochodzenia wraz z nazwą firmy.

      • Jak czytam o oleju arganowym, który daje kozą, to trudno mniemać, że pochodzi z dobrego źródła. Ja półproduktowe zakupy porzuciłam już chyba na dobre- za każdym razem zastanawiam się czy to co do mnie przyjeżdża jest choć po części tym co opisano na stronie…

  2. Wydaje mi się, że krokosz barwierski stosowała moja żona a potem moja córka, by pozbyć się zaskórników – córka i zmarszczek – żona. Obydwie były bardzo zadowolone z efektów, no bo okazało się, że naprawdę działanie jest świetne i że warto czasami zwrócić się w stronę natury, by pomóc swojej skórze i swojej cenie w tym, żeby nabrała blasku i poprawił się jej stan.

    • Tak, w swoim czasie pasjami- miałam całe góry półproduktów i sprzętu, nie do przerobienia 😀 Zrezygnowałam z większości, No jednak nośnik jest najważniejszy dla przenikalności i biodostepnosci… Ok, jeśli są to samorobione liposomy, ale magię niektórych półproduktów naprawdę trudno było wykorzystać…

a Ty, jak myślisz?

