Wiecznie młode Japonki i ich magiczna fasolka…

Fasola azuki, zwana inaczej czerwoną soją jest bardzo popularna w Japoni i Azji generalnie. Popularność tą zawdzięcza walorom smakowym, zdrowotnym a także… kosmetycznym:)

azuki (źródło: www.enbuenasmanos.com)

azuki (źródło: http://www.enbuenasmanos.com)

W celach kosmetycznych Japonki ucierają ją w moździeżu na proszek i używają jako maseczkę czy peeling. Sporo ciekawych informacji na temat jej pro-urodowych mocy znajdziecie na blogu Azjatycki Cukier http://azjatyckicukier.blogspot.com/2013/10/51-peeling-fasolka-adzuki.html

Ja ostatnimi czasy cenię ja raczej ze względu na jej walory smakowe, którym w ciąży jakoś silniej niż zwykle ulegam… Wyobraźcie sobie, jaka była moja radość gdy znalazłam w lokalnym koreańskim sklepiku lody na patyku z nadzieniem z azuki:)

lody fasolkowe:)

lody fasolkowe:)

Na początku nie miałam specjalnego zaufania do tego typu ‚słodyczy’, a wszelkie przekąski z nadzieniem z azuki wydawały mi się… delikatnie mówiąc nieporozumieniem. A to ze względu na brak kontrastu smaków- były dla mnie po prostu mdląco słodkie, a jakoś przywykłam do innego pomysłu na łakocie- że jak jest słodycz to musi być jakaś kwasowość dla równowagi… No ale w przysmakach z Azuki można o tym zapomnieć- są słodkie i tyle, no może jeszcze warto dodać, że fasolowe;]

Daifuku nadziewane azuki. Te zielone są dodatkowo z yomogi.

Daifuku nadziewane azuki. Te zielone są dodatkowo z yomogi.

Noi o czym warto pamiętać, Azuki ma mnóstwo pro-zdrowotnych walorów za które jest wychwalana w Azji, min.:

  • Dzięki zawartości błonnika korzystnie wpływa na układ pokarmowy i trawienie.
  • Dodatkowo pomaga obniżyć poziom cholesterolu.
  • Pomaga zwalczać infekcje dróg moczowych.
  • Pomaga utrzymać prawidłową wagę.
  • Jest świetnym źródłem łatwo przyswajalnych protein świetnie wpływających na stan naszej skóry i tkanek w ogóle.
  • Mówi się o jej przeciwrakowych właściwościach (są podobno dowody naukowe, choć trudno mi było do takich dotrzeć…).
  • Jest bogatym źródłem witaminy A, oraz witamin z grupy B a przede wszystkim kwasu foliowego.
  • Bogata w mikroelementy takie jak cynk, potas, magnez i żelazo, a więc dobrze wpływa na jakość i ‚gęstość’ skóry.
kolejna Koreańska wersja daifuku:)

kolejna Koreańska wersja daifuku:)

a Ty, jak myślisz?

