Wyprawka dla bliźniaków- wózek bliźniaczy

Poniżej wyimki z mojego małego prywatnego wózkowego research’u;) nadal nie wiem jaki wózek wybrać, ale powoli coś się rozjaśnia i wyłaniają się faworyci;) Jeśli używacie bliźniaczych wózków, podzielcie się proszę wrażeniami- będę zobowiązana!

Szczególnie, że dostępność tych wózków pozostawia wiele do życzenia… tzn. owszem, każdy sklep sprowadzi Ci na zamówienie ( i zapłacenie oczywiście), ale nie obejrzysz go wcześniej… Ja szukałam we Wrocławiu i Krakowie na razie, skutek- tylko coś w wersji ‚jeden obok drugiego’ ponad 85 cm szerokości (więc w nie każde dzwi się mieszczący) pyszniący się w każdym Smyku, więc zostaje albo oglądać filmiki i zamawiać w ciemno, albo nastawiać się na zwrot za każdym razem… a wiadomo jak to bywa z egzekwowaniem swoich praw w tym zakresie (patrz: zwrot towaru nieuszkodzonego), koniecznie więc sprawdźmy czy w regulaminie sklepu (swoista umowa kupujący-psprzedający) jest zapis o polityce zwrotów (sprzedawca może go zmieniać, ale dla nas obowiązujący jest ten aktualny w momencie zakupu).

No więc do rzeczy:)

Baby Jogger City Select Duble, zachwyca mnie ilość możliwych kombinacji fotelików!

Baby Jogger City Select Duble, zachwyca mnie ilość możliwych kombinacji fotelików!

To pierwszy wózek, na który się nakręciłam- choć ‚w akcji’ widziałam tylko raz, ale zrobił na mnie piorunujące wrażenie:) a to dla tego, że po raz pierwszy widziałam ładny i zgrabny bliźniaczy wózek… widziałam go z maleńkimi dziećmi w środku w fotelikach samochodowych i nawet w zatłoczonej Ikei robił wrażenie zgrabnego. Niestety im dłużej się mu przyglądam, tym bardziej wydaje mi się, że… jest za krótki (szczególnie w wersji spacerowej), co skutkuje tym, że jedno z dzieci jest ‚przygniecione’ rozłożonym siedziskiem drugiego… Z gondolami też jest nie bardzo, bo wygląda to trochę tak jakby jedno z dzieci wozić w koszyku na zakupy… Obie sytuacje- dzieci w 2 gondolach lub 2 rozłożonych spacerowych fotelikach trudno znaleźć na filmikach- mam wrażenie, że właśnie dla tego, że nie wygląda to dobrze. Dodatkowo w niektórych ułożeniach fotelików spacerowych w ogóle nie będziemy mogli ich rozłożyć do spania (obu lub jednego). Zresztą są to siedzenie kubełkowe więc i tak nie rozłożymy ich na płasko. Niewątpliwą zaletą jest , że można zrobić z niego wózek dla jednego dziecka- więc może się jeszcze przydać;) Nadal uważam, że super sprawdza się z fotelikami samochodowymi i jest przepiękny (co naprawdę jest osiągnięciem w wózkach dubeltowych;), więc może być dobrą opcją jeśli możemy sobie pozwolić na 2 wózki- wygodny do parku i mały, lekki i zwrotny na zakupy itp.:)
Abc Design Zoom

Abc Design Zoom

Na początku wydawał mi się słaby (chyba ze względu na długość), teraz to jednak mój zdecydowany faworyt. Jest zwrotny, dzieci mają dużo miejsca nawet gdy rozłożymy siedzenia do spania. Gondolki są naprawdę leciutkie (co mnie mile zaskoczyło)- zdecydowanie lżejsze niż samochodowe foteliki Maxi Cosi które też można wpiąć na adapterach). Duży koszyk na zakupy i inne podręczne rzeczy, co więcej mamy do tych rzeczy łatwy dostęp (co nie jest takie oczywiste, po pooglądaniu kilku wózków bliźniaczych). Siedzenie spacerowe są tez kubełkowe niestety, więc nie da się ich rozłożyć całkowicie… ale nie udało mi się znaleźć bliźniaczego wózka w którym rozkładały by się na płasko- jeśli ktoś coś o takowym wie, proszę dajcie znać! Rączka jest wygodna, teleskopowo rozkładana.
tandem Kolcraft'a

tandem Kolcraft’a

Tylko wersja spacerowa. Wózek wygląda na dość przestronny, choć nadal przy rozłożeniu wydaje się, że dzieci są w zbyt małej odległości od siebie (tzn. ‚dolne’ ma mało miejsca), poza tym nie da się rozłożyć siedzeń do spania jeśli są w pozycji ‚plecami do siebie’. Fajny jest duży kosz na zakupy i całe mnóstwo stojaków-trzymadeł na napoje (2 dla dzieci i 2 dla rodziców:)

  • Britax B-ready Double Stroller
Britax B-ready Double Stroller

Britax B-ready Double Stroller

Wersja głęboko-spacerowa… tyle, że w tym przypadku jedno z dzieci naprawdę jeździ niczym w koszyku na zakupy… już widzę psy w parku zaglądające mi do wózka i liżące dziecko po twarzy… ba wyobrażam sobie, że ja sama nie raz kopnęłabym w to siedzenie na dole zwyczajnie robiąc krok do przodu… Znalazłam dobre opinie o tym wózku, poza tym wygląda całkiem dobrze,  ale niestety nie jest on dla mnie ze względu na ułożenie siedzisk lub gondol względem siebie (choć podoba mi się wersja z fotelikami samochodowymi, kiedy ten bliżej mamy jest niżej).

BUGABOO DONKEY

BUGABOO DONKEY

Mamy i gondole i spacerówkę w ułożeniu ‚obok siebie’, może być dla bliźniąt, dla 2ki dzieci w różnym wieku i dla jednego dziecka (choć ta opcja wygląda dziwacznie, bo po zwężeniu wózka zostaje miejsce na ‚koszyk’…). Fajne jest to, że jest super zwrotny co w wózkach ‚obok siebie’ nie jest takie oczywiste. Po złożeniu nadal jednak zajmuje dużo miejsca (chyba, że zdecydujemy się rozkładać go całkowicie). koszyka na zakupy właściwie nie ma, ale za to jest fajna teleskopowa rączka (niezbędna gdy opiekunowie są różnego wzrostu).

  • Peg Perego Duette
peg perego duette

peg perego duette

To tylko wersja spacerowa (można zamontować foteliki samochodowe na adapterach). Dla mnie bez sensu jest ułożenie siedzisk względem siebie- albo jedno z dzieci nie widzi nic, albo muszą pomieścić nogi na wspólnym maleńkim obszarze niczym w nocnym pociągu relacji Wrocław Gdańsk 20 lat temu… dodatkowo dostęp do koszyka na zakupy jest żaden… a kierownica to już w ogóle szczyt wszystkiego… ale co kto lubi;) z pewnością nie jest dla mnie.

4 responses to “Wyprawka dla bliźniaków- wózek bliźniaczy

    • jest jak mówisz:) no i aż się w głowie kręci od tych wyborów i możliwości… ale nie ma tego złego- wzięłam się na sposób i obecnie zaczepiam wszystkich ludzi z bliźniakami, których spotykam i wypytuję o wózek, którego używają;]

    • Dziękuje Pat, nie zwróciłam uwagi większej na niego- te dziecięce dyndające nóżki jakoś mnie nie przekonały i został zdyskwalifikowany;) hmm… może zbyt pochopnie…- używałaś go?

a Ty, jak myślisz?

