Wyprawka dla bliźniaków- przewijak

Przewijak wydaje się być niezbędnym elementem wyprawki dla bliźniąt, choć czytając różne mamine (czy tzw. parentingowe;) fora ze zdziwieniem odkryłam, że często traktowany jest po macoszemu, jako totalnie zbędny wydatek. Ja myślę, że jednak jest niezbędny- szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że nawet pojedyncze dziecko spędza na nim mnóstwo czasu- na początku to ok. 10 zmian pieluchy na dobę na każde dziecko… czyli ok 20 razy dziennie będziemy korzystać z przewijaka… nie wiem jak Was, ale mnie to przekonuje:)

Wybierając przewijak warto wziąć pod uwagę swoje preferencje, wygodę dla dziecka i dla nas (szczególnie wysokość montażu!), no i oczywiście wielkość mieszkania. Ponadto koniecznie sprawdźmy certyfikaty (PVC free, PE, PP) i normy bezpieczeństwa (PN- EN- 12221-1: 2002 i PN-EN 12221-2: 2002) oraz maksymalne obciążenie przewidziane przez producenta.

D wyboru mamy mnóstwo opcji- montowane na ścianę, nakładane na łóżeczko lub komodę, wolnostojące składane lub w typie wózeczka-barku:)  i w końcu maty do przewijania i inne opcje turystyczno- podróżne. Ja generalnie widzę przewijak jako mamine ‚stanowisko bojowe’, zamierzam upewnić się więc, że wszystko (czyste pieluch, pojemnik na brudne pieluchy, pojemnik na brudne ciuszki, chusteczki nawilżane, kremiki i zasypki) będę miała pod ręką w strategicznym momencie;)

Ja na razie wybrałam dla nas:

  • podróżną matę do przewijania:
składana mata do przewijania (idealna do wożenia w wózku)

składana mata do przewijania (idealna do wożenia w wózku), be do

  • przewijak na komodę (będę go używała u mojej mamy- tam jest dużo miejsca:)
przewijak na komodę lub łóżeczko

przewijak na komodę lub łóżeczko

  • dopiero planuje ten najważaniejszy- czyli taki wolno-stojący składany.  Jestem wysoka (177cm) i naprawdę  obawiam się, żeby był za niski, bo moje plecy już dają mi nieźle w kość… Wstępnie wybrałam takie modele, ale nie wiem na co się zdecydować (a może wybrać całkiem inny?). Poradźcie, proszę, bo jestem ciężarną pracującą i nie mam czasu na przetrząsanie internetu lub tym bardziej bieganie po sklepach… a zostało jeszcze zaledwie trochę ponad 3 miesiące (o ile dotrwam do terminowego końca ciąży, o co z bliźniakami trudno:)

Borówka

przewijak wolno stojący składany, Borówka

przewijak wolno stojący składany, Borówka, (ok 179 PLN)

– Ikea

przewijak wolnostojacy składany 'Spoling', Ikea

przewijak wolnostojacy składany ‚Spoling’, Ikea, (ok 229 PLN)

2 responses to “Wyprawka dla bliźniaków- przewijak

  1. mam ten z ikei- trochę się buja, ale to działa uspokajająco nawet:) Z tym niby składaniem to bez sensu- ani razu nie złożyłam i stoi na środku, ale lekki to łatwo go przenieść przynajmniej.

    • Wielkie dzięki za odpowiedź! Doceniam:) chyba wiem o czym mówisz- dziś w IKEI oglądałam go ‚na żywo’ i trochę mnie rozczarowała ta niestabilność właśnie… boję się, że to będzie ok tylko na kilka miesięcy póki dzieci są malutkie, a co potem? Ile ma Twoje?

a Ty, jak myślisz?

