Wyprawka dla bliźniaków- akcesoria kąpielowe

Niezbędne Akcesoria:

  • Wanienka

Nie wiem gdzie będzmy kąpać maluchy- łazienka jest dość mała, pokój dzienny jest z kolei duży i w zwiazku z tym chłodny, sypialnia po wstawieniu 2 łóżeczek też nie będzie specjalnie przestronna. Wyjdzie w praniu… a raczej w kąpieli;)

Wybierając pomieszczenie do kąpieli należy pamiętać, by obok zawsze było miejsce na przewijak, by nie przenosić mokrego czy rozgrzanego dziecka do innego pomieszczenia. 
Tak czy inaczej podstawą będzie wanienka. Wszędzie czytam, żeby nie przeinwestować- ta najprostsza plastikowa będzie ok, byle by była odpowiednio duża. Niektórzy od razu wybierają normalną wannę lub umywalkę- nasza wanna jest za duża, a umywalka zdecydowanie za mała, więc te opcje raczej odpadają.
wanienka- wersja minimalistyczna:)

wanienka- wersja minimalistyczna:)

Plastikowa wanienka jest po za tym higieniczna i łatwa do utrzymania w czystości. Są też opcje wyściełane gumą czy profilowane (to trochę tak jakby wstawić leżaczek kąpielowy do środka…)- wszystko zależy od preferencji.  Ciekawostką są wanienki z korkiem- ja zupełnie nie rozumiem, czemu miał by ten korek służyć, oprócz budzenia niepotrzebnego i obarczonego ryzykiem zalania sąsiadów, zainteresowania starszego już dziecka… (no chyba, że wybraliśmy wanienkę do montażu na wannie)
wanienka do montowania na dużej wannie, Tega

wanienka do montowania na dużej wannie, Tega

Nowośią jest wiaderko kąpielowe- mi się wydaje dziwaczne, ale to podobno opcja dobra dla maluchów (i rodziców:) bojących się kąpieli, a to ze względu na to, że dziecko w takiej wanience jest w pozycji embrionalnej, a my widzimy je całe dzięki przezroczystym ściankom.
wiaderko kąpielowe:)

wiaderko kąpielowe:)

Generalnie wanienek jest mnóstwo- do wyboru do koloru, wystarczy odwiedzić sklep typu SMYK, MotherCare czy nawet pierwszy lepszy supermarket:)
  • Termometr do wanienki

Optymalna temperatura wody to 37’C, można to podobno sprawdzić łokciem… no cóż ja na początek zaufam profesjonalnemu urządzeniu pomiarowemu:) Niektóre wanienki mają wbudowany termometr, ale często słyszę, że to zbędny bajer bo po kilku kąpielach nabieramy wprawy i wystarczy wspomniany łokieć, a na te pierwsze podejścia zwykły domowy termometr będzie jak znalazł:) Można też wrzucać do wanienki specjalny termometr kąpielowy- zwierzaczka, nam pozwoli to kontrolować temperaturę przez całą kąpiel (która na początku nie powinna przekaraczajć 10min) a dzidzi umili czas:)

kąpielowy termometr, Baby ono

kąpielowy termometr, Baby ono

ja kupiłam taki, z Canpolbabies

ja w końcu kupiłam taki, z Canpol babies

  • Stojak na wanienkę

Niezależnie od tego na jakie pomieszczenie padnie zastanawiam się nad stojakiem na wanienkę- to podobno praktyczne rozwiązanie. Ja jestem wysoka i ciągłego nachylania się pewnie i tak będę miała dość (mój kręgosłup już momentami odmawia posłuszeństwa), wiec rozważam ten stojak ze względu na własną wygodę, ale jednocześnie obawiam się o stabilność takiej konstrukcji… Zauważyłam, że można kupić stojak, który jest jednocześnie suszarką na ubrania:) nie wiem czy takie połączenie się sprawdza, ale czemu nie- szczególnie jeśli ktoś jest dobrym logistykiem i na suszarce nie będzie mokrych ubrań zawsze akurat w porze kąpieli;)

Niektóre wanienki są przeznaczone do położenia na wannę- to też ciekawa opcja, ale ja jestem na nią za wysoka, więc albo wybiorę stojak albo będę stawiać wanienkę na podłodze.

stojak na wanienkę Bebe Confort Amplitude

stojak na wanienkę Bebe Confort Amplitude

  • Leżaczek do wanienki/ gąbeczka

Poważnie zastanawiam się nad leżaczkiem do wanienki- zdania na jego temat są podzielone i często czytam, że to zbędny gadżet, mi jednak wydaje się praktycznym rozwiązaniem- pomaga nam w końcu podtrzymać dziecko we właściwej pozycji, dająć większą swobodę ruchu opiekunowi, co przy braku wprawy może być niezastąpione:) Widziałam zwykłe plastikowe, z gąbki i taki wypasione. Chyba poprzestanę na tym prostym plastikowym.

Na początku planujemy kąpać dzieci osobno, ale jeśli odziedziczą nasze upodobanie do wody w każdej postaci będziemy je kąpać razem- nawet widziałam w MotherCare fajny materacyk do normalnej wanny dla 2ki dzieci już siedzących i miałam na niego chrapkę (ale poczekamy, po za tym siedzące dzieci mogą chyba po prostu siedzieć w wannie i nie potrzebują takich bajerów:)

'leżaczek' z pianki, Mothetcare

‚leżaczek’ z pianki, Mothetcare

leżaczek plastikowy

leżaczek plastikowy, SMYK

'leżaczek' wersja wypasiona:)

‚leżaczek’ wersja wypasiona:) Mothercare

'leżaczek' z gąbki syntetycznej

‚leżaczek’ z gąbki syntetycznej, SMYK

kolejne przyjazne udogodnienie:)

kolejne przyjazne udogodnienie:)

wersja dl dwojga:) Mothercare

wersja dl dwojga:) Mothercare

  • Ręczniczek/ okrycie kąpielowe

Myślę, że takie okrycie, czyli ręcznik z kapturkiem dedykowany niemowlakom i małym dzieciom jest naprawdę praktyczny, można łatwo otulić malucha po kąpieli.  Materiały, które możemy spotkać są różne- bawełna, termofrotte, bambus itp. Warto zwrócić uwagę na jakość- okrycie nie może drapać delikatnej skóry dziecka, powinno dobrze wchłaniać wodę i być ciepłe- nie można też zapominać o tym, że materiały powinny być bezpieczne i atestowane.

Ja na razie kupiłam dziewczynkom 3 szt. bawełnianych (frotte) ręczniczków- okryć 75cm na 75cm w Mothercare i po jednym z tzw. termofrotte (czyli bawełniane frotte wewnątrz a taki jakby polar na wierzchu). Słyszałam jeszcze o bambusowych… może też przetestujemy jak znajdę jakieś ładne i dobrej jakości.
okrycia kąpielowe MotherCare

okrycia kąpielowe z Mothercare

okrycia kąpielowe- blisko ciała bawełniane frote na zewnątrz utrzymujący  temperaturę polar, Canpol babies

okrycia kąpielowe- blisko ciała bawełniane frotte na zewnątrz utrzymujący temperaturę polar, Canpol babies

okrycie- słodziak:)

okrycie- słodziak:)

A na deser Aleksander Fredro i ‚Małpa w kąpieli’:)

a Ty, jak myślisz?

