Wyprawka dla bliźniaków- moje pierwsze nabytki:)

Moja ‚check lista’ na razie ma potwierdzonych tyko kilka punktów, ale kompletowanie wyprawki jest nie lada wyzwaniem więc chwilę to zajmie. Tak jak Wam pisałam na rozgrzewkę zaczynam od ciuszków, bo to najmniej obciążające:)

Muszę Wam powiedzieć, że troszeczkę sie denerwuję, bo już wydałm krocie, a właściwie nic dalej nie ma… Co więcej mam totalny problem ze znalezieniem ciuszków z ekologicznej bawełny- niektóre sieciówki nazywają tak np. włókna powtórnie przetworzone i nie można traktować tego jako oszustwo, bo przecierz nie firmują się żadnym lewym certyfikatem, a przecież recykling jest niezaprzeczalnie eko… tak więc trzeba uważać, żeby nie dać się wpuścić w eko-maliny;) Obsługa sklepów też nie pomaga- owszem, miła jak zwykle nic często nie wie, a na moje pytania czy to eko/organiczna bawełna, słyszę odp. w stylu: ‚jasne, to 100% bawełna’…. Jak ktoś ma namiary na ubranka z eko bawełny dawajcie je, proszę, w komentarzach.

Póki co, znalazłam trochę eko bawełny w sieciówkach i sklepach internetowych. Co to i czemu jej szukam, pisałam tu: Wyprawka dla bliźniaków- bawełna ekologiczna 

Bardzo nie chcę ubierać dziewczynek tak samo, wydaje mi się to absurdalne, a mamy które to robią cokolwiek nie spełna rozumu… (choć podobno w pewnym wieku, cokolwiek by to miało znaczyć, jest to nieuniknione i dzieci same marudzą, ze chcą to samo). W każdym razie, w związku z trudnościami w dostępnie do eko-bawełny mój plan spalił na panewce i wyprawka moich dziewczynek na razie nie dość, że wygląda skromnie (więcej nie ma w sklepach… chyba, że w absurdalnych cenach- a i to wierzcie mi, rozważałam i gdyby nie szpetnosć projektów byłyby już w naszej szfie… ) to w dużej mierze są to rzeczy takie same (bo zwyczajnie, jeśli już to eco-cotton, to nie ma 2 różnych wzorów danego ubranka…):

nanaf organic

nanaf organic- to jest na pewno eko-bawełna, ma cerytfikat GOTS i jakoś jest naprawdę ok (zamówię więcej o tu: NanafSklep🙂

H&M

H&M (tu kombinezoniki są z eko-bawełny tylko środku, ale na zewnątrz już klasyczny poliester…

C&A i TkMaxx:)

C&A  (są ładne i tanie, ale ich ekologiczność jest przedstawiona jakoś mało czytelnie- owszem, spełniają normy Oeko-Tex standard 100, ale żadnych po za tym certyfikatów ani info. na metce o pochodzeniu bawełny brak…) i TkMaxx (znalazłam tylko 1 szt. niestety, ale za to z bawełny certyfikowanej GOTS)

KappAhl

KappAhl- bawełniane podszewki są z eko-bawełenki, a na wierzchu popularny miś poliestrowy:)

  • pajacyki: po 2szt. grubszych z misiem na wierzchu i eko-bawełenką w środku (w rozm. 56 i 62) i po 3szt. z cienkiej bawełny (rozm.50,56,62)
  • body z krótkim rękawkiem: po 6 szt. (w rozm. od 56 do 62)
  • body z dł. rękawkiem: po… 2,5szt;)  (w rozm. 62)
  • rękawiczki niedrapki: po 6 par cienkich i po jednej grubszej z misiem na wierzchu i bawełnianym wnetrzam szt;) (9par:)
  • czapeczki- po 3 (2 cieńsze takie domowo kompielowe i po jednej typowo na spacerek z wełenką na wierzchui ekoabwełną w środku)
  • skarpetki i butki- po 3 pary skarpetek (3cieńsze, 3 grubsze) i po 1 parze ‚bucików’- na moje oko to raczej po prosu szumnie nazwane grubsze skarpetki z wnętrzem z ekobawełny i misiem na wierzchu:)
  • spodenki – po 1szt. były śliczne, ekologiczne i zupełnie nie zaplanowane, ale pomyślałam, że mamy sporo body więc się przydadzą do kompletu:)

Wszystkie powyższe ubranka są z eko-bawełny lub przynajmniej z wewnętrzną podszewką, która ma kontakt ze skórą dziecka z ekologicznej bawełny (w przypadku misiowych pajacykow, butków i rękawiczek). Na razie uparcie poszukuję tylko takich właśni ubranek, ale coś czuję, że nie obędzie się bez uzupełnień tymi konwencjonalnymi… Tak czy inaczej, choćby ograniczając kontakt moich dzieci z pestycydami, wybielaczami, barwnikami i inną niepotrzebną chemią będę spokojniejsza.

2 responses to “Wyprawka dla bliźniaków- moje pierwsze nabytki:)

  1. Ja też szukałam dla swoje córeczki bawełny organicznej, chociaż już widzę, że nie tylko takiej będziemy używać. Jednak wiele ubranek w dobrym stanie dostałam po rodzinie itd, więc pocieszam się, że pestycydy i inne substancje zostały już wypłukane w poprzednich praniach. Rzeczywiście, Nanaf mają super ubranka, z innych polskich firm jest jeszcze Beloved: http://www.beloved.com.pl
    Rozglądam się też w TKMaxx i udało mi się upolować kilka pojedynczych sztuk fajnych ubranek różnych firm, z certyfikatem GOTS. Czasem biorę też większe, myśląc sobie, że prędzej czy później się przyda. Kupiłam też kilka sztuk w Smyku i C&A, mam jakieś rzeczy HM organic, ale zawsze zastanawia mnie, na ile to jest organiczne, bo zazwyczaj nie ma na ten temat żadnych informacji ani certyfikatu, tylko napis na metce
    W Polsce jest kilka sklepów online, które mają ubranka z certyfikatem GOTS, czasami można trafić promocje. Np. tutaj Little Green Radicals: http://www.tuliluli.eu/produkty/ubranka/body/927
    albo tu Green Baby oraz FRUGI: http://www.organicalulu.pl/373-wyprzedaz

  2. Emilia, mam podobnie- też widzę, że w wielu miejscach muszę iść na kompromis- niestety używane wyłącznie ekologicznej bawełny to zdaje się wersja utopijna;) Ale chociaż część ubranek z takiej bawełny będzie ograniczało kontakt dziecka z chemią więc nadal ma to sens! Dziękuję Ci za linki- na pewno zajrzę pod te adresy! Pozdrawiam cieplutko!

a Ty, jak myślisz?

