Wyprawka dla bliźniaków- ubranka… co jest naprawdę potrzebne?

Od czegoś trzeba zacząć przygotowania więc ja zaczynam lajtowo- od ciuszków:) Hardcory typu wózek, poduszka do karmienia, łóżeczka, foteliki do auta zostawiam na potem…

Czego właściwie potrzebuje dziecko? A czego 2-ka dzieci? Czy wyprawka dla bliźniaków mocno różni się do takiej dla jednego dziecka? Ja wychodzę z założenia, że jeśli chodzi o ciuszki itp. to wszystko x 2 i tyle:)

przykład stroju mało praktycznego, ale urzekającego na swój sposób;)

przykład stroju mało praktycznego, ale urzekającego na swój sposób;)

Jest trochę większa zagwozdka z wyborem rozmiarów…  o rozmiarach więcej pisałam tu: Wyprawka dla bliźniaków- niemowlęca rozmairówka. W skrócie, statystycznie rzecz biorąc bliźniaki rodzą się mniejsze, czyli 2361±656g (i rodzą się w 35tyg.) i należałoby to wziąć pod uwagę wybierając rozmiary na początek. Podobno też w pewnie sposób dziedziczymy wagę urodzeniową po rodzicach- warto więc dowiedzieć się ile sami ważyliśmy jako noworodki- nie tylko waga urodzeniowa mamy jest ważna, ale taty też!

dziecięce kimono:)

dziecięce kimono:)

No więc co kupić? Ja będę rodzić w zimie, wiec przeważą te ciepłe opcje (ilości ustalą się w procesie;), ale generalnie z moich ustaleń wynika, że potrzeba:

  • body (bez rękawków, z krótkim i długim rękawem zapinane w kroku) –  będę się starała wybierać takie rozpinane dodatkowo na ramionkach albo najlepiej typu kimono- rozpinane ukośnie po całej długości (ilość szt. pozostawiam kwestią otwartą- napiszę niedługo jak mi idzie kompletowanie:). Myślę, że zimową porą będą służyć raczej jako ciepła bielizna pod pajacyk czy inne śpiochy…
  • śpiochy (to taki pajacyk bez rękawków:) – tu też mam wątpliwości czy to opcja dobra na zimę w końcu od spód i tak trzeba będzie założyć jakiś kaftanik(koszulkę), a słabo widzę siebie ubierającą wijące się dzieci w kilka warstw ubranek- po za tym to krępuje ruchy… a moja mama zawsze wspomina jak od dziecka ceniłam swobodę i każde ciasnawe ubranko powodowało ryk- mam jakieś niejasne przeczucie, że kolejne pokolenie może odziedziczyć to umiłowanie swobody;)
  • pajacyk – ten rodzaj ubranek wydaje mi się mega praktyczny i zakładam, że będzie dominował w garderobie dziewczynek. Zamierzam wybrać takie rozpinane z przodu (wzdłuż lub ‚po przekątnej’) i jednocześnie po wewnętrznej stronie nóżek. Dodatkowym atutem będzie kapturek- ale, mimo wszytko kupię część z kapturkiem a część bez- o ile wydaje mi się dobrą opcją ze względu na ciepełko, to jeśli dziecko nie ma go akurat na głowie to gniecie je w kark… Warto też zadbać o pajacyki na spacery z jakiegoś grubszego misia czy innego ciepłego materiału.
  • kombinezon/ śpiworek na spcery– na szczęście jest tego trochę więc da się wybrać, taki śpiworek/kombinezon (zdarzają się takie zmyślnie zaprojektowane, z rozlicznymi zamkami błyskawicznymi, które zapięte na różne sposoby dają nam kombinezon albo śpiworek zależnie od widzimisię w danej chwil:) to powinno być coś z materiału typu kurtka puchowa zimowa, naprawdę ciepłe, nieprzewiewne, nieprzemakalne, z jakąś mega ciepłą podściółką i koniecznie z kapturem. No i trzeba zwrócić uwagę czy nie będzie przewiewać w okolicach tych zamków właśnie.
  • czapeczka– powinno przydać nam się kilka sztuk bawełnianych domowych-kąpielowych i kilka cieplejszych spacerowych.
  • rękawiczki (tzw. niedrapki)– tak by uniknąć częstych u maluszków podrapań buźki i grzać małe rączki- przyda się kilka par cieniutkich bawełnianych i jakieś trochę grubsze na spacer (i tak rączki powinny być zabezpieczone rękawkami śpiworka.-kombinezoniku)
  • skarpetki– nie wiem czy to naprawdę potrzebne skoro pajace mają stópki zakryte, ale na wszelki wypadek kupie po kilka par na początek potem się zobaczy:)
  • kaftanik (wiązana lub zapinana bluzeczka)- za tym optuje moja mama:) takie kaftaniki zakłada się właśnie pod śpioszki. Pewnie kupię kilka par, ale wydaje mi się mało praktyczne w pierwszych tygodniach życia.
  • chustka pod szyję– generalnie coś czym można zabezpieczyć dziecko w śpiworku i ‚uszczelnić’ go wokół buzi i szyi- do niedawna nie wiedziałam o istnieniu takich specjalnych dla dzieci, ale znalazłam w jakimś sklepie internetowym- muszę się dokładnie przyjrzeć:)
  • rożek– w tym podobno zabiera się dziecko ze szpitala i to jest wymóg… tzn. nie pozwalają dziecka nosić w szpitalu inaczej niż w rożku… tak słyszałam, ale mogą to być tylko miejskie legendy- sprawdzę, bo jak słyszę o rożku, to najczęściej w kontekście przedmiotu bezużytecznego i zbędnego (ewentualnie, że służyć może jako kołderka lub wyściółka do wózka…)
  • śpiworek do łóżeczka– niektórzy polecają, niektórzy nie… taki więc kontrowersyjny to element;) ja wyobrażam sobie, że to praktyczna sprawa, szczególnie, ze zamierzam karmić piersią, więc wyciąganie dziecka z łóżeczka zmieniając mu przy okazji temperaturę otoczenia jest wg. mnie zbędnym stresem, a śpiworek to eliminuje, bo łóżeczkowe ciepełko jest w środku:) Po za tym dziecko się nie rozkopie w nocy- zresztą kołderek nie poleca się do 1-wszego roku życia, ze względu na możliwość naciągnięcia ich przez bobasa na buzię. Zamierzam wybrać dość spore śpiworki, tak by dzieci miały dużo miejsca i swobodę ruchu- ale to muszę sprawdzić, bo może tylko mi się to wydaje przyjemnym pomysłem- podobno noworodki cenią sobie ciasne śpiworki, bo przypominają one łono matki:)
  • otulaczek- to zdaję się wymysł czasów bieżących:) takie coś żeby ciasno zawinąć dziecko w myśl teorii podobieństwa do łona matki- podobno dzieci się uspokajają i dobrze śpią w takich otulaczkach, szczególnie w pierwszych tygodniach życia.
  • kocyk– koniecznie musi być śliczny i uroczy, mięciutkie, cieplutkie:)
na buciki jeszcze nie pora, ale te są przesłodkie^_^

na buciki jeszcze nie pora, ale te są przesłodkie^_^

Materacyki, przewijaki, ręczniczki, leżaczki i i tego typu akcesoria zostawiam na kolejny wpis:)

Jak tylko uzbieram jako taki komplet ubrankowy, zaprezentuję go Wam natychmiast:) zresztą podejrzewam, że  Napiszcie proszę, jeśli widzicie, że czegoś brakuje lub chcecie się podzielić jakąś wiedzą w temacie wyprawkowo-ubrankowym!- będę wdzięczna!

a Ty, jak myślisz?

